Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012

ΒΕΝΕΤΙΑ ΜΑΚΡΥΝΩΡΗ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Βενετία ας πούμε μερικά πράγματα στο καινούργιο ΔΙΑΣΧΙΖΩ

1] Δεν είναι και εύκολο να συζητάς με έναν άνθρωπο που γράφει. Είναι μια ιδιαίτερη πάστα ανθρώπων αυτή. Εσείς που ανήκειτε σ αυτούς, τι λέτε; [ Με τι κυρίες μου αρέσει ενίοτε ο πληθυντικός.]
V.M -Θαρρώ πως οι γραφιάδες νιώθουν πως κατάγονται απο μια ανώτερη φυλή, όσο αφορά τη συμπεριφορά τους προς τους άλλους και συνάμα αυτομαστιγώνονται στο μαξιλάρι τους στοιχειώνοντας ύπνο και ζωές για ένα στίχο…Παράνοια αγαπημένε μου, ματαιοδοξία και εσωφρένεια στο μέγιστο. Κάποιος να μας θυμίζει να ζούμε και επί γης θά” λεγα.
2] Κυρία Μακρυνώρη, η ποίηση διαμορφώνει το ήθος ενός λαού; Κι ακόμα: πόση πολιτική πράξη θεωρείται ένα ποίημα; Ο Ρίτσος, ο Σεφέρης, ήταν και πολιτικα πρόσωπα,-αναφέρω μόνο αυτούς τους δυο ενδεικτικά.
V.M-Αλίμονο αν ο ποιητής δεν έχει ταυτότητα και άποψη ή ροή κίνησης για όσα συμβαίνουν στον κόσμο ή στη χώρα του. Η τέχνη και συγκεκριμένα η ποίηση έχουν παρακινήσει πλήθη και επαναστάσεις ανά τους αιώνες. Η μόνη μου διαφωνία είναι η ένταξη σε παρατάξεις, αλλά και σε γενικά όπως τα λέω εγώ μαντριά, έχω αρνηθεί να συμπεριληφθεί τό όνομά μου σε πρόσκληση ελλήνων λογοτεχνών, στα κομματικά φαντάσου πόσο ανένταχτη συνεχίζω.
3] Ξέχωρη ερώτηση: Πόσο πρόστυχο είναι να ζει κανείς ευτυχισμένα, μέσα σε έναν κόσμο γεμάτο δυστυχία;
V.M- Όσο πρόστυχο είναι να διαφέρεις και ακριβώς για αυτό να σε λιθοβολούν.
Η κεκαλυμένη δυστυχία έχει ομοιότητες με την τάχα αισιοδοξία και την πλασματική ευτυχία των ηδονών και του πρόσκαιρου. Έχω ζήσει σε χαμηλές διαστάσεις και σε υψηλά δεδομένα άσχετα του περιβάλλοντος γύρω μου. Η δύναμή μας είναι η αντίσταση. Πχ.Να σκέφτεσαι πάντα φωταγωγημένα.

4] Θεωρείτε πως η γραφή είναι ταλέντο ή πως όλοι μπορούν να γράψουν ένα καλό ποίημα;
Διδάσκεται η γραφή, όπως τείνουν να διαλλαλούν οι σημερινοί δάσκαλοι;
V.M- Mπορεί να γράψει ο καθένας, δυστυχώς δεν υπάρχει αστυνόμευση!χαχαχα-Λοιπόν η καλή ποίηση θέλει μελέτη, πολύ άσκηση, πείσμα και έρωτα με τις λέξεις.Για να γράψεις καλή ποίηση πρέπει ναχεις πρώτα διαβάσει καλή ποίηση.Έπειτα ακολουθεί το dna που αυτό θεωρώ στον χώρο υπήρχε σε ελάχιστους.Βλέπε -Ρεμπώ.Η γραφή έχει τακτικές και προσδιορισμούς, αλλά το να πείς πως μπορεί να την διδάξεις είναι τουλάχιστον γελοίο.Έχω αρνηθεί τέτοιες προτάσεις να διδάξω, εγώ που μόνιμα λέω πως κάθε λεπτό μαθαίνω και άδεια καταλήγω. Χαζομάρες.Θα προτιμούσα συνάξεις φίλων και ποιητών για ανταλλαγές απόψεων, απο το να χρεώνεις τη διδαχή και σου επιστρέφει μονάχα ευρώ και κολοκάθισμα σε στενά για την γνώση σου έδρανα.
5] Ο ποιητής είναι ανώτερο ζώον. Από την παγκόσμια αγορά διαλέχτε κάποια ονόματα για να γνωρίσουμε με ποιους μεγαλώσατε στο προσκεφάλι σας. Εκτός κι αν δεν κρύβατε ποτέ τα βιβλία κάτω από τα μαξιλάρια. [ Εδώ πάει και το αν γράφετε βιωματικά.]
V.M -Μελέτησα σε τρυφερές ακόμη ηλικές ποιητές που όρισαν τη σκέψη και την ψυχοσύνθεσή μου, όπως ο Καρούζος λόγω άναρχης τάξης στο μυαλό του, τόσο ώστε να φτιάξει νέα δική του γλώσσα, η Πλάθ για την διαστροφική της θλίψη και για την αντρογράφα πνοή των γραπτών της, ο Γερό τράγος Μπουκόφσκι που με τρελαίνει μόνιμα με την στάση τους προς κάθε δήθεν.
Απο φιλόσοφους επιλέγω Νίτσε και η εμμονή του που κατάληξε τρέλα και για την άποψή του περί θεού, μέχρι που τον καθιέρωσε…Τον θεό, όχι τον εαυτό του!χεχε
Βασικά πιστεύω πως η ποίηση βοήθησε να βρλω ρόλο στον ιδιόρυθμο χαραχτήρα μου, άρα ας την πούμε βιωματική αν και με τις ταμπέλες δεν τα πάω και άριστα.
6] Ψάχνετε κάποια κρυμμένη αλήθεια με το γράψιμο; Ο Καζαντζάκης ας πούμε έψαχνε το θεο, ο Όργουελ το μεγάλο αδερφό. Η Κατερίνα Γώγου να σπάσει κάποιο αόρατο τείχος. Εσείς….
V.M-Eγώ μάλλον ψάχνω κάτι που θα με βάζει να ξαναψάχνω ώστε να μην πλήξω ποτέ και συνάμα να μην με αγαπήσω και πολύ…Τώρα που ρωτάς νομίζω πως ψάχνω έναν ένδοξο έρωτα μέσα απο ουτοπία και στίχους και ένα δοξαστικό πέρασμα και φευγιό για να μην πώ ποτέ στον καθρέφτη μου πως δεν άφησα πίσω μου τίποτα.
7] Το ιντερνετ σας βοήθησε καθόλου; Το φειςμπουκ..το τουιτερ; Θέλω να μας πείτε μια γενικότερη εικόνα γύρω από το μέσο αυτό.
V.M- Το ίντερνετ φτιάχνει Στάρ!!χαχαχα-Λοιπόν έχει πολλά καλά, το ένα είναι πως σου δίνει βήμα έκφρασης και επαφής με κόσμο που σε άλλη περίπτωση δεν θαχες.Και το κακό είναι πως η εικονική πασαρέλα γίνεται εντέλλει και στα ουσιαστικά θέματα. Π.χ-Φέτος στο Θεατρικό μου Υψηλή Τάση στο Φεστιβάλ Αισχυλείων ενώ είχαν δηλώσει την παρουσία τους τουλάχιστον 200 άτομα, ήρθαν απο το fb νομίζω 10! Το θέατρο γέμισε παρόλα αυτά…
Τα συμπεράσματα δικά σου αγαπητέ μου. Εγώ πάντως κεφαλοκυνηγός δεν είμαι, η τέχνη σπάει σύνορα και εγώ με το θόρυβο τα πάω καλά…
8] Κάνε ξανά, μια ερώτηση στον εαυτό σου και απάντησε. Όχι αναγκαστικά μόνο γύρω από αυτά που κουβεντιάζουμε. Σας ευχαριστώ πολύ.

V.M -Πότε Vennis θα χορτάσεις τέχνη?-Ποτέ…
Και πότε λες να παρατήσεις την τέχνη και να μάθεις επιτέλους πως φτιάχνεται ο μουσακάς?
- Σύντομα…

-Ευχαριστώ και εγώ Κώστα, στο Διασχίζω σου, μπήκα διότι τα στατικά με αφήνουν αδιάφορη
και τα εν κινήσει με εξιτάρουν…

 http://www.diasxizo.gr/%CE%B2%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CF%81%CF%85%CE%BD%CF%89%CF%81%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%85%CE%BE%CE%B7/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου